Редактор Рівненського інформаційного порталу OGO.ua Юліана ТЕТ: “Головне – грамотно користуватися інтернетом”

25 січня святкувалося День Ангела Тетяни. І саме в цей час нам поталанило поспілкуватися з чарівною та розумною, справжньою шанувальницею кави в Рівному, редактором інформаційного порталу OGO.ua Юліаною ТЕТ.

-       Що входить в твої обов'язки?

-       Наразі — це переважно менеджерська робота. Починала в інтернеті з малого — написання журналістських матеріалів. Згодом вчила журналістів писати “під web”, редагувала статті,  сама ж їх «закидала» на портал як контент-менеджер,  створювала брендові ОГО-сторінки в соціальних мережах. Тепер же доводиться більше організаційно-структурні питання вирішувати. Зазвичай, це обговорення якогось великого проекту. Ми прописуємо стратегію, як далі працювати з цим проектом, кого залучити, хто потенційно міг би з ним справитися. І паралельно переглядаю/відслідковую, що щодня “твориться” на порталі :) Наприклад, найважливішою складовою для будь-якого інтернет-ЗМІ лишається тематично-інформаційне наповнення (контент). Тому постійно доводиться бути “online”, щоб моніторити весь інтернет (пошукові запити, соціальні мережі, найбільші інтернет-ресурси) на предмет читацьких вподобань. Відштовхуючись від цього, починаю приблизно орієнтуватися, які теми зараз цікавлять людей. Безперечно, у місцевої аудиторії є специфічні потреби. Є події, які цікавлять тільки рівнян. Як обвал підземки в центрі Рівного, наприклад :) Чи відновлення бункера Коха біля краєзнавчого музею, чи народження тигренят у Рівненському зоопарку :)

-       З приводу банерної реклами, партнерських програм також звертатися до тебе?

-       Скоріше до рекламного відділу. Рекламні менеджери самі в комплексі, вузько, вирішують все, що стосується контекстної реклами, банерної, статей, публікацій і т.д. на порталі OGO.ua Я в це дуже рідко втручаюсь. Що ж до партнерських програм, то все залежить від тематики та цілі співпраці. Я надаю перевагу спілкуватися з людьми щодо некомерційних спільних проектів. Хоча прекрасно розумію, що реклама нас годує, як і будь-який інший незалежний засіб інформації. Вважаю, наш рекламний відділ чудово з цим справляється :)

-       Тоді скажи будь ласка, що ти ставиш собі за мету у роботі?

-       Для мене зараз завдання – втримати лідерські позиції порталу OGO.ua у регіоні. 

-       Що у роботі тобі подобається найбільше?

-       Мені подобається спілкування з людьми. Я би без цього – не змогла б. Якщо ти маєш журналістський досвід роботи — навіть коли стаєш керівником-менеджером, все одно продовжуєш спілкуватися з людьми, які є потенційними рекламодавцями/партнерами/читачами. Моїм улюблених журналістських жанром досі лишається інтерв'ю :) Я починала з “Тет-а-тетів” (серія інтерв'ю в газеті “ОГО”), так і надалі продовжую отримати інформацію у діалогах.

-       Ви не боїтеся конкурентів, адже є чимало інших порталів в Рівному, виникають нові?

-       Як би ми не боялися – це була б дурість! Не боятися конкурентів – собі гірше. Тоді ти  перестаєш ставити перед собою ту ж планку розвитку, вдосконалення. Ти вже «пуп землі». :) Конкуренти є всюди, в будь-якій сфері діяльності. Тому їх потрібно відслідковувати: хто і за рахунок чого зростає, чим він кращий чи гірший. Ось зараз нам прямий конкурент UKR.NET. Ясно, що там відвідуваність інша, але розумію:  інформація у них та ж сама, що і у нас. Отже, справа в чомусь іншому. Так, у них  власна система електронною пошти, вони таким чином набирають собі аудиторію. Але варто ставити собі планку на 100% вище, ніж, здається, можеш зробити. Чим вище тягнешся, тим більше ростеш.

-       Чи зможе з часом інформаційний портал повністю замінити друкований ЗМІ?

-       На даний момент аудиторія порталу OGO.ua вже майже не пересікається з газетою “ОГО”. Є залишки брендового сприйняття. Портал асоціюють з сайтом газети ОГО (дуже часто нас так називають). Однак, чи зможе портал повністю замінити газету? Невпевнена. Ще десь півроку тому я теж була затята інтернетчиця. :) Розказувала, як все це круто: соціальні мережі, інтернет... А зараз, через півроку, реально бачу, що люди втомлюються від інтернету. Люди звужують свій доступ до інтернету. Вони переглянули свою пошту, стрічку новин на планшетах, смартфонах — і все закрили, знову офлайн. Люди видаляють свої акаунти в соц. мережах (точніше така тенденція спостерігається зараз закордоном; до України це ще не скоро дійде :) ))). Люди втомилися від повальної соціалізації (я, до речі, теж).

-       Куди рухається OGO.ua? Ставиться за ціль бути найпершим інформаційним порталом в Україні?

-       Ні. На ці роки ми ставимо собі за ціль – зібрати вузьколокалізовану — рівненську - аудиторію. Це має бути суто регіональний портал, де буде зібрана уся інформація, корисна і потрібна саме для мешканців нашого регіону.

-       У вас щоденний режим роботи. Який механізм роботи з наповнення порталу?

-       В нас є контент-менеджер, який займається обробкою вхідної інформації. Є журналісти, які пишуть та оформляють інтернет-публікації. Доступ до адміністрування статтейної частини порталу мають усі журналісти. Як тільки ми почали працювати в інтернеті, керівництво відразу прийняло рішення, що моя задача – навчити журналістів самим завантажувати на портал матеріали. Не виникає питання, що хтось не вміє розмістити статтю. Журналіст має знати, як завантажити фото-відео, куди його «залити», як вставити в статтю і як взагалі правильно написати інтернет-статтю – це його завдання, це його прямі обов’язки.

-       Як розмістити статтю під замовлення?

-       В цьому випадку ми направляємо замовників в рекламний відділ. Будь-які публікації, які пов’язані рекламною, піаром – це робота даного відділу. Адже є структура, яка займається рекламою, і редактор не повинен в це втручатися.

-       Робота з інформаційним порталом потребує чимало як теоретичних знань, так і практичних навиків. Де ти цьому навчалася?

-       Та я й досі вчусь насправді! Багато читаю. При чому — саме в інтернеті. Люблю їздити на профільні навчання. Свого часу мені пощастило пройти чудові навчальні програми Medianext_ua та Umedia. Думаю, саме вони дали мені поштовх для роботи з онлайн-медіа.

-       Тебе також знають, як фахівця з SMM. Чому тобі це цікаво?

-       Я так боюсь таких слів як оце «фахівець». Я би не сказала, що є фахівець з SMM. Я журналіст, який зацікавлений інтернетом і роботою в інтернеті. Знаю професійних SMM-щиків. Люди, які не схожі на нас (журналістів), які роблять зовсім іншу роботу – слабо пов'язану з журналістикою. Цього навчаються і там зовсім інші принципи роботи. В SMM я початківець і тільки-тільки пробую.

-       І на завершення, що порекомендуєш читачам цього інтерв’ю?

-       Я би побажала не лінуватися і вчитися користуватися інтернетом грамотно – це найголовніше. Потрібно зайти в той же самий Google, “облазити” там все від «А» до  «Я». Я сама багато чого вчилася «на дотик». В інтернеті тебе ніхто за руку-ногу не вкусить, штраф з тебе не знімуть, грошей з тебе ніхто не вимагає. В тому ж ВКонтакте є чимало ресурсів, де можна отримувати безліч корисної інформації. Головне — знати, що саме ти хочеш там знайти :)

Спілкувався: Віктор Чугай

 

  • Facebook
  • Twitter
  • Добавить ВКонтакте заметку об этой странице
  • LinkedIn
  • RSS